Assalamualaikum . . .
Terima kasih kerana sudi untuk membaca karya yang tidak seberapa ini.
Pada 29 November 2010. . . ana telah melangkahkan kaki ana ke Wisma ING Taman Shamelin Perkasa. . . . Setibanya Pn. Seri Alha Ibrahim ke dalam pejabat . . . ana dipanggil ke dalam bilik meeting untuk sdikit briefing . . ana diajar cara-cara untuk menjadi seorang yang dipanggil Sales clerk . . . setelah itu . . . mulalah kerjaya ana sebagai seorang pekerja . . . ana duduk di meja . . . serta meletakkan tangan di atasnya . . . serta mencapai gagang telefon fixed line . . . jeng-jeng . . . apa ana lakukan . . . ? Menangis . . . ? Telefon ummi dan walid . . . ? Telefon kakak dan keluarga . . . ? atau telefon kawan-kawan . . . ? . . . . Malangnya semua yang diatas bukanlah jawapannye . . . tetapi setelah gagang diangkat 1 ayat yang keluar "Hello . . . selamat pagi . . . maaf ye . . . saya Faiz . . . dari ING Insurans Berhad . . . encik nak pakai Medical Card tak . . . ? . . . Terima Kasih . . . " Telefon yang pertama . . . memang menggigil tangan dan bergetar gagang telefon . . lama kelamaan . . . sudah terbiasa. . . begitulah yang dinamakan satu pekerjaan . . . setelah 200 calling . . . pelbagai reaksi masyarakat dapat dinilai . . . ada yang BERBUDI BAHASA ada yang TERKASAR BAHASA . . . dan sebagainya . . .
0 comments:
Post a Comment